Townsville o Magnetic Island

Nu e vi i townsville. (Uppdatering: vi VAR i townsville mellan 6:e o 9:onde mars. Nu, den 10.3 e vi i Cairns.) 
Det känns att vi kommit långt norrut för klimatet här e som i en annan värld om man jämför med typ Sydney. Luften e så sjukt tung o het. Svetten märker man av kan man säga...  Vi kom hit igår den 6.3 o stannar i tre nätter. 

Vi lever ett lyxbackpackerliv för vi bor på ett hostel som har rooftoppool o vi bor i ett eget rum med aircon! O dessutom tvättade vi kläder igårkväll o det är ren o kär LYX för en backpacker. Även om  tvättmaskinerna här e idiotiska o bara har kalltvätt så kläderna blir inte ens rena men va kan man... #skito e faktiskt bara förnamnet på oss ibland...
Townsville e en fin men märklig stad. Vi hittade aldrig något ordentligt stadscentrum. Dålig på kartan eller märklig stad..!? Men fina gamla hus hittade vi.


Vattenfall mitt i stan.

Vattenlekpark mitt i stan.

Vi simmade x antal timmar i poolen första dagen o det var helt okej skönt. Nä nu underskrev(?!!) jag för en gångs skull! Det var sjuuktskönt.


Vi spenderade en dag på en ö rätt nära townsville, som heter magnetic island. 


Dehär e Maggie Island sett från båten som tog oss dit.

Vi hyrde en bil o så körde vi runt o tittade oss omkring på ön. Vi såg faktiskt många fria wallabees på ett ställe. De var bara några meter från oss o de kändes nästan tama. 



Mina solbrillor gick förlorade på Maggie Island. Tappade dem ner i havet när vi satt o dinglade med benet vid ett klippstup. Dit lämnade dom.

Hanna är ju så ung o oförstörd så hon var egentligen för ung för att få hyra o köra bil men väl inne i "bushen" prövade hon att köra lite.



Myzte med vår 519 MYZ , HEHE.


På magnetic island finns en national park o den tänkte vi utforska. Men det blev inte så lång stund vi var där för när vi gått ca 20 minuter så kryper en orm it framför oss. Kolsvart o liten varden men den kröp jättesnabbt o då jag såg hoppade jag bakåt för jag vart lite skrämd.. men vet ni vad!! Den hoppade också! Den va helt vrickad. Hur kan en orm HOPPA? jag tänkte nästan kissa ner mig. Men den hoppade två ggr o sen va den borta, tack o lov! Men efter det var jag lite paranoid o såg "ormar" överallt o hanna hade varmt så vi svängde o gick till vår underbart fina bil. 
I nationalparken. Innan vi såg ormen. Efter ormen gick jag nära Hanna ;)
Nationalparken...
Nationalparken...
Nationalparken...
Nationalparken...



Maggie Island 



Beachen hade nät runt området där man fick simma för det kryllar av Box jellyfish där annars.

Bilderna nedan e från hemresan från Maggie Island. Magiskt vacker båttur.




(Inlägget e några dagar gammalt eftersom det tog en stund för mig att samla krafter för att överföra bilderna hit från kameran. För det e ju såååå tungt, not.)

-Tjilivippen!

resan | |
#1 - - Mia:

Yey, jag har ju väntat på att få se bilder från Townsville och Maggie! :D Superfina! Och nä, ni är int dåliga på kartan... vi var där i tre veckor och hittade inget ordentligt centrum heller! (Och nåt vattenfall mitt i stan såg vi inte heller, så att bonga vattenfall var ni bättre på!)

Svar: å va skönt att hör! börja NÄSTAN tvivel på oss sjölv!;)
Amanda

Upp