Noosa

Nu är vi Noosa. Vi kom hit igår, den 22.2 o stannar åtminstone 3 nätter. 

Igår hann vi inte med mycket eftersom bussen kom hit först på seneftermiddagen. Men idag har vi tagit igen lite från allt dåligt väder vi haft de senaste dagarna för nu skiner solen o det är V A R M T . Vi steg upp o hade planerat att kolla in Noosa nationalpark idag. Gick via en ny supermarket (supermarketarna är superviktiga för oss fö Hanna har en teori om att det är där mankan. Spana på de snygga killarna bäst för man kan helt enkelt förfölja dem genom butiken o låtsas vilja ha samma varor, superenkelt! Hahah tänkte flabba ihjäl mig då Hanna förklarade teorin för mig här för nån vecka sen... Men det bästa med teorin är ju att den e bra! O dessutom kan man ju snacka lite med dem också, typ fråga vilken pasta e bäst, hehe). Nå tillbaka till min berättelse om dagen. Vi köpte med oss massa picnicmat o gick iväg till nationalparken. Vi började med att gå till Laguna lookout där vi såg spektakulära vyer. Ja så fancyga vyer var det så det krävde en sådär fin beskrivning. 

Ser ni så lustig skylten är. För er utan humor så kan jag berätta att jag tyckte det var kul att det står "all other destinations".

Australien e vackert. Se vad fin den är. Det flög omkring så många o stora var dom. Lika stora som stsoorona. Nästan. 








Efter Laguna lookout gick vi längs nationalparkens kuststräcka. Vackert. Vi vandrade i några timmar men vi har haft så otroligt varmt så det blev nog mindre än vad vi hade tänkt oss från början. Men så värt alla svettdroppor för idag såg vi delfiner igen. De är så häftiga. Det känns som om man får vara med om något så exotiskt o coolt när man ser dem från kusten. Det känns mera äkta än om man skulle fara med en såndär dolphinwatch båt... De hoppade på o såg så fridfulla ut. O en liten bit bort guppade massa surfare o väntade på den perfekta vågen. Vi njöut åv utsiktyn sku man kuna säj. O några minuter senare när vi promenerar så ser vi mitt i allt en fri koala som ligger o sover i ett träd. Mäktigt. Vi har ju sett koalor tidigare här i Australien men då var de omhändertagna av det där koalasjukhuset som jag skrivit om.  En bra dag. 

Varje picnic måste innehålla något gotttt också.

Här såg vi delfinerna men idag får ni inga kort på dom för jag fick inga bra. Ni kan ju titta på inlägget från Byron för jag tycker delfinerna liknade varandra lite. Hehe.



Sötis.

resan | |
#1 - - Oslofru:

Åååå så söt <3

Upp