Hervey Bay

En snabbvisit i fina Hervey Bay. Skulle gärna ha stannat en natt till om vi inte skulle ha lite tight schema fram tills Whitsunday Islands... Bodde på ett riktigt trevligt hostell som lämpligt nog hette the friendly hostell. I det kök som vi delade med några andra så var det två tyskar som jag tyckte att jag skulle prata med så länge jag väntade på hanna som var någon annanstans. (Jag o Hanna hade skämtat en halvtimme tidigare om att vi byter så ofta ställen så om vi hamnade på sjukhus de o efteråt frågade var vi är så skulle vi inte veta oberoende hur lite vi slagit i huvudet. ) o till de vanliga frågorna man frågar av en backpacker här är hur länge de varit på det stället som man befinner sig på just då.alltså Hervey Bay i detta fall. Men jag hade hjärnsläpp o frågade dom först en gång omd e varit länge i NOOSA, o sen när de bara tittade på mig hmm:ade utan att svarade tog jag förgivet att de var två tyskar som kunde engelska dåligt så jag frågade en gång till samma sak, "HAVE.YOU.BEEN.HERE.IN.NOOSA.FOR.A.LONG.TIME?!" Då svarade dom att dom bara hade varit en natt här i HERVEY BAY...  Snacka om förvirrad finne.

Annars njöt jag av Hervey Bay. Vi lånade cyklar idag (den 27.2) o cyklade längs kusten vid H.B o vi var till "sharkattack and whale show" men det stället var från nittiotalet så inte var det superbra o uppdaterat men fakta om hajar o hajattacker fick vi o det var nog faktiskt intressant. Det sker visst mycket flera hajattacker än vad medierna visar , sa de iaf där på det där stället... 
Cool som få.



HAJSTÄLLET:




En riktig haj som var nerfrusen. Luktade otroligt illa o det var. Kolmörkt där den var så jag tyckte inte det var så trevlig upplevelse...


Efter hajstället kände vi för lite muntrare tillställning så vi gick till en vattenparken för barn o hängde där en stund. 

Sen påefyermiddan gick vår buss från Hervey bay till Agnes Water. På stället där bussen pausade idag fick vi träffa kossor o jag var nöjd. Som ti va tär hejm.




O nu ska vi sova! Natinati! (Hoppas jag inte drömmer mardrömmar om ormen!!;) )
resan | |
Upp