Från Noosa till Hervey bay.

Idag 27.2 checkade vi ut från hostellet i Noosa o det kändes rätt skönt för personalen där var så otrevliga. Förstår mig inte på människor som väljer att jobba inom hostelbranchen då de inte alls vill vara serviceinriktade... Vi träffade en tjej som skulle byta hostel pga den sura personen. Så pass var det. Ska man se sur ut kan man väl välja ett jobb där ingen bryr sig om hur ditt humör är. På hostell vill jag möta glada människor eller åtminstone trevliga o funktionella människor. Nåja, vi behöver ju inte va kompis med dom där så nu kan jag släppa dom ur mitt minne. 

Nu har vi kommit hit till Hervey bay alltså. På vägbil hade vid det lite trevligt för vi fick se vildhästar tack var busschauffören, för han pekade ut dem åt oss, schysst gjort! En liten stund senare såg jag min första levande känguru! På rätt långt håll o bara genom bussfönstret men ändå!! Vi hade paus med bussen före detta o då fanns en jättestor känguru som jag fotade för jag tänkte att jag måste ha en bild av nån sorts känguru om jag inte får se nån riktig men nu har jag ju sett en men ni kan få se den fakeade tillsvidare..

Så vacker natur där vi stannade o pausade!


Hostellet här har alltså en trevlig, serviceinriktad man som jobbar här. Tummen upp! Han gav oss till o med ett privatrum, yipppppiee!! Lyx!


Det hade hunnit börja skymma då vi började se oss runt omkring hostellet men vi ville ändå  ut o röra på oss så vi gicktill stranden. På väg dit så mötte vi en polisbil som sakta rullade mot oss o när den var bredvid oss stannade den o polisen rullade ner fönstret o viftade med pekfingret o sa "hey, you! Do you speak english?" (HUR TURISTIGA O UTLÄNNIGA SER VI UT DÅ HAN FRÅGADE  OM VI FATTAR ENGELSKA?!) ja svarade vi o gick nervösa fram till honom. Hann fundera på vilka brott vi skulle ha kunnat stänka begå. Kom på rätt många men rätt ologiska... Tydligen hade inte vi gjort nåt fel men nån annan hade varit dum. Vi hade tyvärr inte sett någon person som han beskrev. Men coolt att få hjälpa en polis hör. Eller hjälpa o hjälpa. Kanske mera dröja o stjälpa eftersom vi var så tåra o funderades å länge o sa "nooooooo, don't think so!" ca fem ggr... Nåja vi fick ju prata med en polis i aussie-check!
Den här skylten stod vi o kollade på när polisen stannade vid oss.

Life is short-get a divorce. Här får dom tydligen fina tips från coachen..

Stranden:


Nåja nu ska vis e lite tv med en lite halvkonstig man med stickamössa på. 
Godnatt!
resan | |
#1 - - Jenny :

Så roligt att läsa och se bilder! Kollar din blogg flera gånger per dag. ;) Kram syster!

Svar: haha va kul! ☺ ska snart uppdater igen! 😘
Amanda

#2 - - Mia:

Haha, här håller vi också koll på bloggen. :) Vad superduperfint det verkar vara där ni är nu!! Är planen fortfarande att åka ända upp till Townsville? Där finns ju Billabong Sanctuary, en mysig djurpark med aussie-djur som man får titta på och krama om... Och kängurur hoppar runt fritt på området! Eller, det gjorde det iaf för elva (!!!) år sen. :D

Svar: vi ska faktiskt ända upp ti cairns! har kanske glömt att berätta det men vi köpte bussbiljett ända dit... så det blir nog Townsville! ska absolut på nåt zoo ännu så det kanske blir det där eller så blir det australia zoo!
Amanda

Upp